fbpx

3 Greseli facute de Amazon selleri la inceput

Este in continuare o idee buna sa iti lansezi brandul pe Amazon?

Cu siguranta da, insa recomand sa faci asta doar dupa ce ai un plan bine definit pe care sa il urmezi.
 
In anul care tocmai a trecut, am vazut multi antreprenori care au pornit afacerea lor pe Amazon, insa in scurt timp s-au impotmolit, si au fost nevoiti sa scoata bani suplimentari pentru greselile lor de lansare.
 
Cauza tuturor acestor situatii neplacute, a fost aproape mereu, neglijenta fata de aspectele unei lansari corecte. (Chiar si asa, e de apreciat ca au actionat, si au facut lucrurile sa se intample)
 
Ei au platit scump pentru aceste lectii, insa tu poti sa le eviti, daca ti cont de urmatoarele recomandari.

3 Greseli comune, pe care sa le eviti, cand lucrezi la Afacerea ta pe Amazon:
1. ALEGI PRODUSUL GRESIT

 

Probabil este cea mai mare greseala facuta de selleri, cand isi construiesc acest business, si ori aleg sa sara peste etapa de research, ori o fac superficial, fiind mult prea entuziasmati sa treaca la urmatorul pas.
 
Adesea apare sentimentul de atasare fata de anumite nise, iar din aceasta cauza sellerul alege pur subiectiv produsul pe care urmeaza sa il comercializeze, ne tinand cont de cererea de pe piata, fara sa analizeze bine nevoile potentialilor clienti de pe Amazon.
 
Inovatia este buna, si este loc de idei noi mereu pe piata, insa pentru a lansa un produs diferit fata de ce este confirmat deja ca se cere, e nevoie de educarea pietei, de un marketing cat mai inteligent dar mai ales de rabdare si perseverenta.
 
Din acest motiv recomandam mereu ca primele doua produse macar sa fie din zona mult ceruta si cunoscuta de cumparatori, pentru a putea genera venit suficient pentru urmatorii pasi de scalare si inovare.
 
In procesul de Research, tine cont de:
 
  • Numarul de cautari al cuvantului cheie principal care descrie produsul – poti verifica asta cu MerchantWords (cuvantul cheie principal sa aiba minim cateva zeci de mii pe luna)
  • Pretul produselor vandute de competitie sa aiba o medie de minim $20 – de multe ori pana ajungi sa te lansezi, preturile pot sa scada foarte mult, si poti intra usor intro batalie a preturilor, unde singurul castigator e clientul final, iar pentru a evita sa vinzi la un pret mult prea mic pentru a face profit, mai bine pornesti de la un produs cu pret mai mare. (Efortul de vanzare, customer care, si administrare este acelasi si daca vinzi la 7 dolari, si daca vinzi la 28 de dolari, de asta e preferabil sa alegi produse care se pot vinde mai scump)
  • Istoricul produselor dupa care faci research, este si el enorm de important, atunci cand vrei sa te asiguri, ca e un produs care vinde pe termen lung, si nu esti pacalit de tendintele trecatoare – un tool gratuit cu care poti verifica istoricul listingurilor de pe Amazon este CamelCamelCamel
2. NU OPTIMIZEZI LISTINGUL 

 

Cel mai des vanzatorii noi de pe Amazon, neglijeaza partea de branding, pe sistemul: “este prea scump sa investesc si in branding, am dat deja prea mult pe stocul de produse”.
 
Sa privesti lucrurile asa, este insa destul de gresit, in opinia mea, avand in vedere ca lucrurile se dezechilibreaza daca nu acorzi suficienta atentie fiecarui element din acest trio al succesului: produs – conversie – trafic.
 
Degeaba ai un produs bun, de super-calitate, si un numar mare de bucati in stoc, daca listing-ul tau nu converteste, cum de altfel degeaba ai produsul perfect daca nimeni nu stie de el.
 
De multe ori, clientii vin la mine si ma intreaba: Investesc o multime de bani in Reclamele PPC, si chiar daca acceseaza multa lume listing-ul meu, de ce totusi nu am vanzari?
 
Raspunsul meu este aproape evident: Depinde! Depinde cat de bun este listing-ul tau, si cat de bine ai optimizat elementele din el, privind lucrurile prin ochii cumparatorilor.
 
Majoritatea copiaza in mare parte listing-ul de la competitie, schimba doua-trei cuvinte, si cred ca au un listing bun, insa nu te poti lupta cu un competitor care are vechime, prestanta, si mai ales o dovada sociala mult mai puternica, reprezentata printr-un numar mare de review-uri, daca tu nu aduci un plus semnificativ in prezentarea ta.
 
Ce ar fi bine sa includa Listingul tau:
 
  • Un titlu care sa contina cuvintele cheie principale cu multe cautari, si acel “Value Proposition” prin care areti cel mai important beneficiu al produsului
  • Cand creezi listing-ul, pune-te in pielea cumparatorului, si fa o lista cu 5-10 obiectii care ar putea sa te impiedice in cumpararea produsului, apoi incearca sa raspunzi la aceste nedumeriri in prezentarea ta. In eCommerce apar bariere de interpretarea produsului prin simturi fizice: miros, atingere etc. De exemplu: Este clar din pozele tale si textul din listare cat de mare e produsul, cat de moale e, sau cat de usor este de utilizat? Daca nu, atunci e o idee buna sa oferi cat mai multe detalii, mai ales vizuale, legate de aceste aspecte.
  • Pune accent mare pe calitatea fotografiilor, si creaza o poveste prin imaginile utilizate. Imaginile sunt cat o mie de cuvinte, si un set profesional de fotografii, este cea mai buna investitie pentru afacerea ta, fara de care ai doar de pierdut.
3. NU INVESTESTI BANI, CA SA CASTIGI BANI

 

Din pacate am observat ca e un trend din ce in ce mai popular, sa iti doresti marea cu sare, cu eforturi minine sau chiar nule.
O regula generala in afaceri, de care am incercat sa tin cont din ce in ce mai mult, este sa investesc timp si bani, inainte sa astept rezultatele.
 
Este de inteles, sa ai o oarecare teama atunci cand scoti bani din buzunar pentru un proiect, si nu esti sigur ca vei recupera investitia, insa asta presupune antreprenoriatul, asumarea unor riscuri calculate, altfel singurul sfat este sa ramai la statutul de angajat, si sa scazi asfel aceste riscuri, cu pretul de a pierde sansa unei vieti mai bune.
 
Daca in primele doua puncte ti-am spus despre cat de important este sa ai un produs bun, atractiv, si o listare care converteste, trebuie sa “te imprietenesti” cu Amazonul si sa ajungi pe primele pagini ca sa incepi sa faci vanzari organic, altfel toata munca ta ramane “doar o arta frumoasa, nedescoperita”.
 
Inainte sa vina rezultatele organice, si profitul e nevoie de o perioada initiala intensa, cu o investitie curajoasa de bani, dar si de timp si dedicare.
 
Daca aplici un marketing inteligent, o lansare corecta, pe termen mediu-lung, investitia ta se va vedea considerabil in profitul tau.
Daca vrei sa afli mai multe despre strategiile noastre de lansare si marketing, scrie-ne pe chat sau la adresa de email: amazon@fivetoon.com 🙂
 
Astea fiind spuse, iti doresc mult succes, chef si spor la treaba, si inspiratie sa iei deciziile bune, inca de la inceput!
 
In incheiere te las cu acest citat: ”If you don’t have time to do it right, when will you have time to do it over?” (Daca nu ai timp sa faci ceva bine de la inceput, cand vei avea timp sa il faci din nou?)

Comenteaza si tu 🙂
Tags:

Leave a Reply